مدیریت دانش،خلق دانش وبه تبع آن یادگیری سازمانی است زیراباایجاددانش است که میتوان برآن مدیریت کرد(مک دانلد،1386).
10- سفسطه دیجیتالی(آموزش الکترونیکی ):دانش و آموزش دیجیتالی فرایندپیچیدهای است متشکل ازمؤسسات وآموزشگاه های تخصصی– فنی وهمینطورمؤسسات عمومی که درآنهاعملیات و راهبردهای مربوط به آموزش به صورت مستمروهدفمندانجام میگیرد(داونپورت،2009).
فرهنگ سازمانی
عبارت است از الگوی مفروضات اساسی دربین اعضای یک سازمان که ازطریق آموزش و یادگیری به منظور مقابله با مسائل و مشکلات سازگاری خارجی و انسجام داخلی کشف شده، تعامل مییابد و به عنوان دانش صحیح و معتبر شناخته می شود،به اعضا جدید به عنوان راه صحیح ادراک و احساس در ارتباط با مشکلات یادشده آموخته می شود(دنیسون، 2006).
رهبری تحولآفرین
رهبری تحولآفرین الگویی است ازایجادبصیرت وچشمانداز،اجماع درمورداهداف گروه، الگوسازی، فراهم ساختن حمایت فردی، فراهم کردن انگیزش هوشمندانه، انتظارعملکرد بالاو پاداش اقتضایی که رهبران تحولآفرین ازخودنشان میدهندکه به واسطه آن نقش الگورا برای پیروان ایفامی کنند(باس و ریگیو،2006).
1-7- تعاریف عملیاتی
1-مدیریت دانش: نمرهای است که آزمودنیها ازپرسشنامه سالیاس(2001)کسب می کنند.
ابعادآن شامل:
- ایده هاومأموریت:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره 3-2-1کسب می کنند.
- استراتژی درسازمانها:نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره7-6-5-4کسب می کنند.
- فرهنگ سازمانی: نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره12-11-10-9-8 کسب می کنند.
- سرمایه عقلانی:نمرهای است که آزمودنیهاازگویه هایشماره16-15-14-13 کسب می کنند.
- سازمان یادگیرنده:نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره22-21-20-19-18-17کسب می کنند.
- رهبری ومدیریت:نمرهای است که آزمودنیهاازگویه هایشماره28-27-26-25-24-23کسب می کنند.
- تقسیم دانش: نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره 35-34-33کسب می کنند.
- خلق دانش: نمرهای است که آزمودنیهاازگویههای شماره 38-37-36کسب می کند.
- سفسطه دیجیتالی: نمرهای است که آزمودنیها ازگویه های شماره42-41-40-39 کسب می کنند.
2-فرهنگ سازمانی: نمرهای است که آزمودنیها ازپرسشنامه دنیسون(2006)کسب می کنند.
ابعادآن شامل:
- مشارکت: نمرهای است که آزمودنیها ازگویه های شماره 1تا9کسب میکنند.
- انسجام: نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره10تا18کسب می کنند.
- قابلیت انطباق: نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره19تا27کسب می کنند.
- مأموریت: نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره28تا36 کسب می کنند.
3-رهبری تحولآفرین: نمرهای است که آزمودنیهاازپرسشنامه باس وآوولیو(2000)کسب می کنند.
ابعادآن شامل :
- نفوذآرمانی: نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره1تا8کسب می کنند.
- تحریک فرهیختگی: نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره12-11-10-9کسب می کنند.
- انگیزش الهامبخش:نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره 16-15-14-13کسب می کنند.
- حمایت توسعهگرا:نمرهای است که آزمودنیهاازگویه های شماره20-19-18-17کسب می کنند.
.Susana
.Retna and Tee
.Skeem
.Rowe and jems
.Cabrera
.Jones
.Debowski
.Birasnav
.knowledge management
.Senter
. Bhat
.Tikhomirova
.Rubins
.Mach duneld
.Davenport
.Denison
.Bsaa,Riggio
فرم در حال بارگذاری ...