وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه رابطه رهبری تحول­ آفرین وفرهنگ سازمانی بامدیریت دانش معلمان ابتدایی زن آموزش وپرورش ناحیه3شیراز

 
تاریخ: 04-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

مدیریت دانش،خلق دانش وبه تبع آن یادگیری سازمانی است زیراباایجاددانش است که می­توان برآن مدیریت کرد(مک دانلد،1386).

 

10- سفسطه دیجیتالی(آموزش الکترونیکی ):دانش و آموزش دیجیتالی فرایندپیچیده­ای است متشکل ازمؤسسات وآموزشگاه های تخصصی– فنی وهمین­طورمؤسسات عمومی که درآنهاعملیات و راهبردهای مربوط به آموزش به صورت مستمروهدفمندانجام می­گیرد(داونپورت،‌2009).

 

فرهنگ سازمانی

 

 عبارت است از الگوی مفروضات اساسی دربین اعضای یک سازمان که ازطریق آموزش و یادگیری به منظور مقابله با مسائل و مشکلات سازگاری خارجی و انسجام داخلی کشف شده، تعامل می­یابد و به عنوان دانش صحیح و معتبر شناخته می­ شود،به اعضا جدید به عنوان راه صحیح ادراک و احساس در ارتباط با مشکلات یادشده آموخته می­ شود(دنیسون، 2006).

 

رهبری تحول­آفرین

 

رهبری تحول­آفرین الگویی است ازایجادبصیرت وچشم­انداز،اجماع درمورداهداف گروه، الگوسازی، فراهم ساختن حمایت فردی، فراهم کردن انگیزش هوشمندانه، انتظارعملکرد بالاو پاداش اقتضایی که رهبران تحول­آفرین ازخودنشان می­دهندکه به واسطه آن نقش الگورا برای پیروان ایفامی­ کنند(باس و ریگیو،2006).

 

 

 

1-7- تعاریف عملیاتی

 

1-مدیریت دانش: نمره­ای است که آزمودنی­ها ازپرسشنامه سالیاس(2001)کسب می­ کنند.

 

ابعادآن شامل:

 

    • ایده هاومأموریت:نمره­ای است که آزمودنی­­هاازگویه­­های شماره 3-2-1کسب می­ کنند.

 

    • استراتژی درسازمان­ها:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های­ شماره7-6-5-4کسب می­ کنند.

 

    • فرهنگ سازمانی: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه­­های شماره12-11-10-9-8 کسب می­ کنند.

 

    • سرمایه عقلانی:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های­شماره16-15-14-13 کسب می­ کنند.

 

    • سازمان یادگیرنده:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه­­های شماره22-21-20-19-18-17کسب می­ کنند.

 

    • رهبری ومدیریت:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های­شماره28-27-26-25-24-23کسب می­ کنند.

 

    • کارتیمی وجوامع یادگیرنده:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه­­های شماره32-31-30-29 کسب می­ کنند.
    • پایان نامه

    •  

 

    • تقسیم دانش: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه­­های شماره 35-34-33کسب می­ کنند.

 

    • خلق دانش: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه­­های شماره 38-37-36کسب می­ کند.

 

  • سفسطه دیجیتالی: نمره­ای است که آزمودنی­ها ازگویه ­های­ شماره42-41-40-39 کسب می­ کنند.

2-فرهنگ سازمانی: نمره­ای است که آزمودنی­ها ازپرسشنامه دنیسون(2006)کسب می­ کنند.

 

ابعادآن شامل:

 

    • مشارکت: نمره­ای است که آزمودنی­ها ازگویه ­های شماره 1تا9کسب می­­کنند.

 

    • انسجام: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره10تا18کسب می­ کنند.

 

    • قابلیت انطباق: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره19تا27کسب می­ کنند.

 

  • مأموریت: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره28تا36 کسب می­ کنند.

3-رهبری تحول­آفرین: نمره­ای است که آزمودنی­هاازپرسشنامه باس وآوولیو(2000)کسب می­ کنند.

 

ابعادآن شامل :

 

    • نفوذآرمانی: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره1تا8کسب می­ کنند.

 

    • تحریک فرهیختگی: نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره12-11-10-9کسب می­ کنند.

 

    • انگیزش الهام­بخش:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره 16-15-14-13کسب می­ کنند.

 

  • حمایت توسعه­گرا:نمره­ای است که آزمودنی­هاازگویه ­های شماره20-19-18-17کسب می­ کنند.

 

 

.Susana

 

.Retna and Tee

 

.Skeem

 

.Rowe and jems

 

.Cabrera

 

.Jones

 

.Debowski

 

.Birasnav

 

.knowledge management

 

.Senter

 

. Bhat

 

.Tikhomirova

 

.Rubins

 

.Mach duneld

 

.Davenport

 

.Denison

 

.Bsaa,Riggio


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه بررسی موانع اشتغال فارغ التحصیلان تکنولوژی آموزشی از منظر اساتید و دانشجویان و ارایه راهکارپایان نامه دکترا بررسی فلسفه خانواده با تاکید برابعادساختاری وکارکردی ودلالت‌های تربیتی آن مبتنی برآموزه‌های قرآن »
 
مداحی های محرم